Nombre total de pages vues

dimanche 25 juillet 2021

Italy - Padua’s fourteenth-century Fresco Cycles

 






1987




1989





2003





2004


Italy - UNESCO World Heritage Sites

Italie - Sites du Patrimoine Mondial de l'UNESCO

Italia - Sitios del Patrimonio Mundial de la UNESCO

Italien - UNESCO Welterbestätten


Italy - Padua’s fourteenth-century fresco cycles

The site is composed of eight religious and secular building complexes, within the historic walled city of Padua, which house a selection of fresco cycles painted between 1302 and 1397 by different artists for different types of patron and within buildings of diverse functions. Nevertheless, the frescos maintain a unity of style and content. They include Giotto’s Scrovegni Chapel fresco cycle, considered to have marked the beginning of a revolutionary development in the history of mural painting, as well as other fresco cycles of different artists, namely Guariento di Arpo, Giusto de’ Menabuoi, Altichiero da Zevio, Jacopo Avanzi and Jacopo da Verona. As a group, these fresco cycles illustrate how, over the course of a century, fresco art developed along a new creative impetus and understanding of spatial representation.

Italie – Cycles de fresques du XIVème siècle à Padoue

Ce site est composé de huit ensembles d’édifices religieux et séculiers, situés au sein de la ville historique fortifiée de Padoue, qui abritent une sélection de cycles de fresques peints entre 1302 et 1397 par plusieurs artistes pour différents commanditaires et dans des édifices aux fonctions diverses. Néanmoins, les fresques présentent une unité de style et de contenu. Elles comprennent le cycle de fresques de Giotto dans la chapelle des Scrovegni, considéré comme ayant marqué le début d’une évolution révolutionnaire dans l’histoire de la peinture murale, ainsi que d’autres cycles de fresques de différents artistes, à savoir Guariento di Arpo, Giusto de’ Menabuoi, Altichiero da Zevio, Jacopo Avanzi et Jacopo da Verona. Cet ensemble illustre comment, au cours d’un siècle, l’art de la fresque s’est développé sur la base d’un nouvel élan créatif et d’une nouvelle compréhension de la représentation spatiale.

Italia – Ciclos de frescos de Padua del siglo XIV

Este sitio comprende ocho conjuntos de edificios seculares y religiosos que desempeñan diversas funciones y están situados en el interior de la histórica ciudad amurallada de Padua. Todos ellos albergan varias series de frescos encargadas entre 1302 y 1397 por diversos mecenas a diferentes pintores. No obstante, esas pinturas tienen en común su unidad de estilo y de contenido. Entre ellas figuran los frescos ejecutados por Giotto en la capilla de los Scrovegni, que marcaron el inicio de una etapa revolucionaria en la historia de la pintura mural. También figuran obras murales de otros artistas destacados como Guariento de Arpo, Giusto de Menabuoi, Altichiero de Zevio, Jacopo Avanzi y Jacopo de Verona. En su conjunto, estas series de frescos son representativas de la manera en que evolucionó la pintura mural en el transcurso de un siglo, cobrando un renovado impulso creativo y elaborando un concepto innovador de la representación espacial.

Italien – Paduas Freskenzyklen aus dem 14. Jahrhundert

Die Stätte in der historischen befestigten Stadt Padua umfasst acht Ensembles von acht religiösen und weltlichen Gebäuden mit einer Reihe von Freskenzyklen, die von mehreren Künstlern von dem Jahre 1302 ab bis zum Jahre 1397 für verschiedene Geldgeber und in Bauwerken mit verschiedenen Funktionen gemalt worden sind. Dennoch zeigen die Fresken eine Einheit im Stil und im Inhalt. Sie umfassen das Freskenzyklus von Giotto in der Scrovegni-Kapelle, das als der Anfang einer revolutionären Entwicklung in der Geschichte der Wandmalerei betrachtet ist, sowie andere Freskenzyklen anderer Künstler, da heißt Guariento di Arpo, Giusto de‘ Menabuoi, Altichiero da Zevio, Jacopo Avanzi und Jacopo da Verona.  Diese Zyklen zeigen, wie in einem Jahrhundert die Freskenkunst dank einer neuen Gestaltungskraft und einer neuen Erkenntnis der räumlichen Vorstellung sich entwickelt hat.