1997
2007
2017
Spain - Vizcaya Bridge |
Vizcaya Bridge straddles the mouth of the Ibaizabal estuary west of
Bilbao. It was designed by the Basque architect, Alberto de Palacio and
completed in 1893. The 45-metre-high bridge with its span of 160m, merges
19th-century iron-working traditions with the then new lightweight technology
of twisted steel ropes. It was the first bridge in the world to carry people
and traffic on a high suspended gondola and was used as a model for many
similar bridges in Europe, Africa and the Americas but only a few of which
survive. With its innovative use of lightweight, twisted steel cables, it is
regarded as one of the outstanding architectural iron constructions of the
Industrial Revolution.
|
Espagne - Pont Vizcaya |
Ce pont
transbordeur monumental enjambe l'embouchure de l'estuaire de l'Ibaizabal a
l'ouest de Bilbao. Concu par l'architecte basque Alberto de Palacio, il a ete
termine en 1893. Haut de 45m et d'une portee de 160 metres, il associe la
tradition des constructions metalliques du XIXe siecle et la nouvelle
technologie des cables d'acier legers a torsion alternative. Il a ete le
premier pont au monde a nacelle de transbordement suspendue au-dessus du
mouvement des navires, pour le transport des passagers et des vehicules et a
servi de modele a de nombreux autres ponts similaires en Europe, en Afrique
et aux Ameriques, dont seuls quelques exemplaires sont parvenus jusqu'a nous.
De par son utilisation novatrice des cables d'acier legers a torsion
alternative, il est considere comme une des remarquables constructions
d'architecture metallique issues de la Revolution industrielle.
|
España - Puente de
Vizcaya |
Este puente transbordador monumental cruza
el Nervion por el estuario de Ibaizabal, al oeste de Bilbao. Disenado por el
arquitecto vizcaino Alberto de Palacio y Elissague, su construccion concluyo
en 1893. El puente, de 45 metros de alto y 160 de largo, asocia la tradicion
del trabajo de las construcciones metalicas del siglo XIX con una tecnologia
nueva consistente en utilizar cables de acero ligeros de torsion alternativa.
Fue el primer puente transportador del mundo que permite al mismo tiempo la
navegacion por el rio, gracias a una barquilla suspendida que se desplaza de
una orilla a otra. Esa tecnica fue despues utilizada en muchos puentes
similares de Europa, Africa y las Americas, aunque muy pocos de ellos existen
todavia. Gracias a su uso innovador de los cables de acero ligeros de torsion
alternativa, el puente de Vizcaya esta considerado una de las construcciones
de arquitectura metalica mas representativas de la Revolucion Industrial.
|
Spanien - Biscaya-Brücke |
Diese
eindrucksvolle Umladeanlage uberspannt die Mundung des Flusses Ibaizabal
westens von Bilbao. Sie wurde von dem baskischen Architekten Alberto de
Palacio gefasst und im Jahre 1893 vollendet. Die 45 Meter hohe und einer 160
Meter Spannweite Brucke verbindet die Tradition der metallischen Bauten von
dem 19ten Jahrhundert mit der neuen Technologie der leichten Stahlkabelabel
mit alternativer Drehung. Sie ist die erste Brucke mit einer Umladunggondel
in der Welt, die uber der Bewegung der fur Passagiere sowie Waren Schiffe
hangt und ist ein Muster fur viele ahnliche Brucken in Europa, Afrika und
Amerika gewesen, unter denen ein Paar bisher weiterbesteht haben. Dank der
neuerungssuchtigen Benutzung der leichten Kabel mit alternativer Drehung ist
sie als eine bemerkenswerte Stahlarchitekturerledigung aus der industriellen
Revolution betrachtet. |
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire