1964
2011
United Kingdom - Forth Bridge |
This
railway bridge spanning the estuary of the Forth River in Scotland is the
world's longest multi-span cantilever bridge. It opened in 1890 and continues
to carry passengers and freight. Its distinctive industrial aesthetic is the result
of a forthright and unadorned display of its structural components.
Innovative in style, materials and scale, the Forth Bridge is an important
milestone in bridge design and construction during the period when railways
came to dominate long-distance land travel.
|
Royaume Uni - Pont du
Forth |
Ce pont ferroviaire enjambant
l'estuaire du fleuve Forth, en Ecosse, est le plus long pont cantilever a
travees multiples du monde. Ouvert en 1890, il est aujourd'hui encore en
activite pour le transport de passagers et de marchandises. Son esthetique
industrielle caracteristique resulte de la presentation franche et depouillee
de ses elements structurels. Le pont du Forth, novateur dans son style, ses
materiaux et son envergure, marque un jalon important dans la conception et
la construction des ponts durant une periode ou les lignes de chemins de fer
se sont imposees dans les voyages longue distance par voie terrestre.
|
Reino Unido - Puente sobre el rio Forth |
Tendido
en Escocia sobre el estuario del rio Forth, este puente en mensula de arcadas
multiples es el mas largo del mundo en su genero. Se abrio al trafico
ferroviario en 1890 y todavia se sigue utilizando actualmente para el
transporte de pasajeros y mercancias por tren. Su estetica industrial
caracteristica es el resultado de la sencillez y pureza de sus componentes
estructurales. El diseno y la construccion de este puente, innovador por sus
materiales, su estilo y su envergadura, marcaron un hito importante en la
epoca en el que el ferrocarril se impuso como medio de transporte terrestre
de viajeros y mercancias a largas distancias.
|
Vereinigter Königreich - Forth Bridge |
Diese Eisenbahnbrucke uber der Mundung
des flusses Forth in Schottland ist die langste Auslegerbrucke mit mehreren
Fachwerktragern in der Welt. Die im Jahre 1890 eroffnete Brucke ist immer
noch heutzutage fur die Beforderung der Passagiere und der Waren benutzt. Ihr
charakteristische Design ist das Ergebnis des einfachen und kargen
Zusammensetzens ihrer Strukturteile. Die dank ihren Stil, Materialien und
Breite innovative Forth Bridge ist ein wichtiger Meilenstein in der
Entwicklung und dem Bau der Brucken in einer Zeit, als die Eisenbahn fur
lange Landwegreisen zu einem Muss geworden ist. |
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire