1998
Germany - Margravial Opera House in Bayreuth |
A
masterpiece of Baroque theatre architecture, built between 1745 and 1750, the
Opera House is the only entirely preserved example of its type where an
audience of 500 can experience Baroque court opera culture and acoustics
authentically, as its auditorium retains its original materials, i.e. wood
and canvas. Commissioned by Margravine Wilhelmine, wife of Frederick,
Margrave of Brandenburg-Beyreuth, it was designed by the renowned theatre
architect Giuseppe Galli Bibiena. As a court opera house in a public space,
it foreshadowed the large public theatres of the 19 th century. The highly
decorated theatre's tiered loge structure of wood with illusionistic painted
canvas represents the ephemeral ceremonial architectural tradition that was
employed in pageants and celebrations for princely self-representation.
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Allemagne - Opéra margravial
de Bayreuth |
Ce chef-d'oeuvre de l'architecture
theatrale baroque, construit entre 1745 et 1750, est le seul exemple
entierement conserve de l'architecture de l'opera de cour. Cinq cent
personnes peuvent y apprecier de facon authentique la culture et l'acoustique
des operas baroques, dans un decor ou subsistent des elements en bois et des
toiles peintes d'origine. Commande par la margrave Wilhelmine, epouse de Frederic,
Margrave de Brandebourg-Bayreuth, l'opera a ete concu par Giuseppe Galli
Bibiena, architecte repute. En tant qu'opera de cour erige dans un espace
public (et non dans un palais), il annonce les grands operas publics du XIXe
siecle. La loge de la Cour, avec ses deux niveaux, marie le bois et les
toiles peintes ; cette structure a colombage tres decoree est un exemple de
l'architecture ephemere qui joua un role exceptionnel dans les ceremonies et
les parades d'auto-representation de la Cour.
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Alemania - Opera de los Margraves de Bayreuth |
Obra
maestra de la arquitectura teatral del Barroco, construida entre 1745 y 1750,
este teatro de opera cortesana es el unico en su genero que se conserva
intacto. Los quinientos espectadores que puede albergar su recinto tienen la
oportunidad de revivir la cultura operistica barroca, incluso en el plano
acustico, ya que el teatro ha conservado sus materiales de construccion primigenios,
como la madera y la tela. Su construccion fue ordenada por Guillermina de
Prusia, esposa del margrave Federico de Brandenburgo-Bayreuth, y su diseno se
debe al afamado arquitecto teatral Giuseppe Galli Bibiena. Por ser un teatro
de opera cortesana edificado como elemento integrante del espacio urbano
publico, se puede decir que prefiguro los grandes teatros publicos del siglo
XIX. El palco a dos niveles de los soberanos, con su rica ornamentacion de
madera y lienzo pintado, es un ejemplo muy representativo de la arquitectura
ceremonial efimera utilizada para realzar el boato principesco en
festividades y celebraciones.
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Deutschland - Markgräfliches Opernhaus Bayreuth |
Dieses Meisterwerk der barocken
Theaterarchitektur, das zwischen den Jahren 1745 und 1750 gebaut worden ist,
ist das einzige vollstandig erhaltene Denkmal der Hofopernarchitektur. Da
konnen funf hundert Personen die Kultur und die Akustik der barocken Oper
echt schatzen, in einer Dekoration, wo Holzelemente und ursprungliche Gemalde
weiterbestehen. Das von der Markgrafin Wilhelmine, der Ehefrau von Friedrich,
dem Markgraf von Brandenburg-Bayreuth bestellte Opernhaus ist von Giuseppe
Galli Bibiena, einem beruhmten Architekten, entworfen worden. Als ein in
einem offentlichen Raum, und nicht in einem Palast, gebautes Hofopernhaus
kundigt es die grossen offentlichen Opernhauser von dem 19ten Jahrhundert
an. Die Hofloge mit ihren zwei Stockwerken mischt Holz und Gemalde.
Diese sehr dekorierte Fachwerkstruktur ist ein Muster der kurzlebigen
Architektur, die eine ausserordentliche Rolle in den Feiern und Paraden
des Hofs spielte. |
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