1982
1993
2003
India - Mountain Railways of India |
This site includes three railways. The Darjeeling
Himalayan Railway was the first, and is still the most outstanding, example
of a hill passenger railway. Opened in 1881, its design applies bold and
ingenious engineering solutions to the problem of establishing an effective
rail link across a mountainous terrain of great beauty. The construction of
the Nilgiri Mountain Railway, a 46-km long metre-gauge single-track railway
in Tamil Nadu State was first proposed in 1854, but due to the difficulty of
the mountainous location the work only started in 1891 and was completed in
1908. This railway, scaling an elevation of 326 m to 2,203 m, represented the
latest technology of the time. The Kalka Shimla Railway, a 96-km long, single
track working rail link built in the mid-19th century to provide a service to
the highland town of Shimla is emblematic of the technical and material
efforts to disenclave mountain populations through the railway. All three
railways are still fully operational.
|
Inde - Chemins de fer
de montagne en Inde |
Ce site comprend trois
liaisons ferroviaires. Le premier, et jusqu'a present le plus exceptionnel
exemple de chemin de fer de montagne pour passagers, est le Darjeeling
Himalayan Railway. Inaugure en 1881, sa construction a necessite des
solutions ingenieuses et audacieuses pour resoudre les problemes lies a
l'etablissement d'une ligne ferroviaire a travers un terrain montagneux d'une
grande beaute. La construction du Chemin de fer des montagnes Nilgiri, une
ligne a voie unique d'un metre d'ecartement et de 46 km de long dans l'Etat
du Tamil Nadu, fut d'abord proposee en 1854 ; mais face aux difficultes
presentees par ce site montagneux, les travaux ne demarrerent qu'en 1891 pour
s'achever en 1908. Ce chemin de fer, qui part d'une altitude de 326 m pour
atteindre 2 203 m, representait la technologie de pointe de son epoque.
Enfin, le Chemin de fer de Kalka a Shimla, une ligne a voie unique longue de
96 km, fut construit au milieu du XIXe siecle pour desservir la ville de
Shimla. Il illustre les prouesses techniques et materielles realisees pour
desenclaver les populations montagnardes grace au chemin de fer. Ces trois chemins de fer sont toujours parfaitement
operationnels.
|
India - Ferrocarriles de montaña indios |
Al ferrocarril de Darjeeling, situado en el Himalaya e
inscrito en la Lista del Patrimonio Mundial desde 1999, se ha anadido ahora
el que circula por los Montes Nilgiri en el Estado de Tamil Nadu. Se trata de
un ferrocarril de cremallera que transita por una via unica de un metro de ancho
y cubre un recorrido de 46 km. Esta linea ferroviaria se proyecto en 1854,
pero debido a las dificultades planteadas por el trazado de la via en una
zona sumamente escarpada su construccion comenzo tan solo en 1891 y termino
en 1908. El ferrocarril, que trepa por las laderas de la montana salvando un
desnivel de 1.877 metros (de 326 m a 2.203 m de altitud), sigue funcionando
todavia y es representativo de la tecnologia de vanguardia de su epoca. En
tiempos del colonialismo britanico en la India desempeno un papel muy
importante, facilitando los desplazamientos de la poblacion y contribuyendo
al desarrollo socioeconomico de la region.
|
Indien -
Bergeisenbahnen von Indien |
Darjeeling Himalayan Railway ist das erste und das
ausserordentlichste Beispiel einer im Berg gebauten Eisenbahn fur Reisende.
Sie wurde im Jahre 1881 in Dienst gestellt und hat kuhne Losungen an dem
Problem des Baus einer Eisenbahn durch ein Berggebiet grossen Schonheit
gesucht. Diese Linie ist noch in Betrieb und hat am meisten ihre
ursprunglichen Kennzeichen erhalten.
|
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire