Nombre total de pages vues

mardi 21 avril 2020

India - Mountain Railways of India







1982





1993




2003






India - Mountain Railways of India
This site includes three railways. The Darjeeling Himalayan Railway was the first, and is still the most outstanding, example of a hill passenger railway. Opened in 1881, its design applies bold and ingenious engineering solutions to the problem of establishing an effective rail link across a mountainous terrain of great beauty. The construction of the Nilgiri Mountain Railway, a 46-km long metre-gauge single-track railway in Tamil Nadu State was first proposed in 1854, but due to the difficulty of the mountainous location the work only started in 1891 and was completed in 1908. This railway, scaling an elevation of 326 m to 2,203 m, represented the latest technology of the time. The Kalka Shimla Railway, a 96-km long, single track working rail link built in the mid-19th century to provide a service to the highland town of Shimla is emblematic of the technical and material efforts to disenclave mountain populations through the railway. All three railways are still fully operational.
Inde - Chemins de fer de montagne en Inde
Ce site comprend trois liaisons ferroviaires. Le premier, et jusqu'a present le plus exceptionnel exemple de chemin de fer de montagne pour passagers, est le Darjeeling Himalayan Railway. Inaugure en 1881, sa construction a necessite des solutions ingenieuses et audacieuses pour resoudre les problemes lies a l'etablissement d'une ligne ferroviaire a travers un terrain montagneux d'une grande beaute. La construction du Chemin de fer des montagnes Nilgiri, une ligne a voie unique d'un metre d'ecartement et de 46 km de long dans l'Etat du Tamil Nadu, fut d'abord proposee en 1854 ; mais face aux difficultes presentees par ce site montagneux, les travaux ne demarrerent qu'en 1891 pour s'achever en 1908. Ce chemin de fer, qui part d'une altitude de 326 m pour atteindre 2 203 m, representait la technologie de pointe de son epoque. Enfin, le Chemin de fer de Kalka a Shimla, une ligne a voie unique longue de 96 km, fut construit au milieu du XIXe siecle pour desservir la ville de Shimla. Il illustre les prouesses techniques et materielles realisees pour desenclaver les populations montagnardes grace au chemin de fer. Ces trois chemins de fer sont toujours parfaitement operationnels.
India - Ferrocarriles de montaña indios
Al ferrocarril de Darjeeling, situado en el Himalaya e inscrito en la Lista del Patrimonio Mundial desde 1999, se ha anadido ahora el que circula por los Montes Nilgiri en el Estado de Tamil Nadu. Se trata de un ferrocarril de cremallera que transita por una via unica de un metro de ancho y cubre un recorrido de 46 km. Esta linea ferroviaria se proyecto en 1854, pero debido a las dificultades planteadas por el trazado de la via en una zona sumamente escarpada su construccion comenzo tan solo en 1891 y termino en 1908. El ferrocarril, que trepa por las laderas de la montana salvando un desnivel de 1.877 metros (de 326 m a 2.203 m de altitud), sigue funcionando todavia y es representativo de la tecnologia de vanguardia de su epoca. En tiempos del colonialismo britanico en la India desempeno un papel muy importante, facilitando los desplazamientos de la poblacion y contribuyendo al desarrollo socioeconomico de la region.
Indien - Bergeisenbahnen von Indien
Darjeeling Himalayan Railway ist das erste und das ausserordentlichste Beispiel einer im Berg gebauten Eisenbahn fur Reisende. Sie wurde im Jahre 1881 in Dienst gestellt und hat kuhne Losungen an dem Problem des Baus einer Eisenbahn durch ein Berggebiet grossen Schonheit gesucht. Diese Linie ist noch in Betrieb und hat am meisten ihre ursprunglichen Kennzeichen erhalten.



Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire